torsdag, april 02, 2009

Veterinärtid igen

Så var det dags för Maja och Smilla att besöka veterinären... Vaccination, ID-märkning, kolla upp Majas avskavda pälsfläck (loppor?).. Kostsamt men väl värt sina pengar! Tisdag förmiddag fick vi tid.

Det är sååå fint väder ute idag och jag ska ta mig iväg en sväng ner till stan. Måste inhandla en doppresent eftersom vi ska på dop på lördag. Sen ska jag försöka hitta något påskpresentaktigt till mormor & morfar.. Och så ska jag hitta lite innehåll till ett påskägg..

Min huvudvärk sitter fortfarande i och det är hemskt.. Inatt hade jag så ont att jag vaknade av smärtan vid halv fem och var tvungen att gå upp och knapra piller. Efter en timma så hade smärtan släppt och jag kunde somna om. Gick sedan upp och lade mig i badet efter att ha vaknat - pang, huvudvärk igen...

Och så vart det pengasnack igen... Ibland undrar jag faktiskt helt allvarligt ifall det skulle vara lättare att vara särbo när man har helt olika syn på hushållet och inte förstår saker som borde vara hur tydliga som helst..... Pinsamt att man ens ställer frågan. "Mina pengar, dina pengar," funkar inte i ett gemensamt hushåll där alla pengar läggs på hushållet, spela roll vem som betalar vad när pengarna ändå aldrig hamnar utanför hushållet. Ja, det tär på krafterna att inte ens få ut 10,000 kr tillsammans varje månad. Ibland vill jag bara lägga mig ner i sängen och sova resten av mitt liv och slippa behöva känna den ständiga inre stressen... Det är väl inte så konstigt att jag lider av magkatarr när jag jämt oroar mig.

Inga kommentarer: