måndag, april 20, 2009

Grillpremiär - check!

I helgen överraskade Martin mig med en ihopmonterad grill. Tror ni jag blev glad då? Aah.. Så skönt att JAG slapp kämpa med att få ihop skiten! Det blev dock ingen grillning då men ikväll, då vart det premiär! Och grillen fungerade alldeles utmärkt.. :) Martin hade fjärilskotletter, jag quornfilé. Paprika, tomat och lök hamnade också på gallret. Till detta hade vi klyftpotatis, potatissallad, tzatziki, vitlökssmör, grönsallad och nybakade baguetter. Jag säger bara Mmmmmm! Grillmästaren var såklart Martin, jag tycker det är jobbigt att behöva passa så att det inte bränns vid hela tiden.. Det var riktigt, riktigt gott - men kallt... Ingen vårvärme idag inte!

Jobbade idag också, hoppade in för en som var sjuk. Pratade lite om sommarjobb och det där fasta helgjobbet jag fått erbjudande om. Tydligen vet INGEN annan mer än jag på jobbet om att det kommer finnas två helgtjänster till hösten och jag fick definitivt inte nämna något till någon. Så fick jag möjlighet att jobba två tider till, förutom inventeringen, i början av maj. Självklart vill jag jobba, önskar att jag inte behövde tveka, men jag kan inte lova något förrän jag vet mer om det andra jobbet jag ska på intervju om imorgon... Det är såå frustrerande att inte veta!! Jag VET vilket jobb jag vill ha och det är Bokia, helt utan tvekan. Och att chefen dessutom säger hur gärna hon vill att jag jobbar hos dem gör ju inte saken lättare.. Hon säger liksom att "det blir nog inte så många tider i sommar så du kan säkert jobba på båda ställena". Gaaaaah!! Någonstans inuti mig hoppas jag att jag faktiskt inte får jobbet jag ska på intervju om....... (men så får man egentligen inte säga.)

Vet ni vad jag ska göra? Permanenta håret!!! Förr var jag sugen på att göra det men alla avrådde mig då håret skulle bli så slitet.. Nu i maj ska syrran göra gesällprovet för frisör och behöver en permanentmodelll. Hon har inte hittat någon annan och frågade därför mig. Mitt hår är på gränsen till för kort men det ska nog vara godkänt ändå. Det ska dock INTE bli sådär småkrulligt utan det ska permanentas på stora spolar och bli "storlockigt". Har ingen som helst aning om hur jag kommer se ut men det ska bli spännande. Detta sätt att permanenta på ska visst inte slita så jättemycket på håret heller.

Nu blir det Poseidon för min del, jag är helt sluuuuut...

1 kommentar:

Anne sa...

låter som en bra idé fina!

kam kram