fredag, april 03, 2009

Har kanske inget sommarjobb?!

Vilken chock jag fick när jag gick in på Bokia idag för att köpa ett dopkort. Pratade med chefen om sommarjobbet som hon sagt att jag hade där....... Får då veta att de kanske inte alls kommer ta in någon ny personal över sommaren, bara sådär! Så sa hon att hon hade så dåligt samvete för att hon inte hört av sig till de hon "lovat" jobb. Hallå?! Klart hon skulle hört av sig för ett BRA TAG sen, nu blir det ju assvårt att hitta ett NYTT jobb. Det är ju april nu! Gud så besviken jag är. Ännu mer strul. Åh, jag som trodde att jag skulle få lite mer besked om scheman... Så får man den smällen. Jättekul, verkligen. Helt underbar start på helgen - får paniksöka jobb, ör det lät ju verkligen inte lovande..

Jag som ett tag funderade på att söka till Kolmården men avstod eftersom jag redan hade klart med jobb... Nu är det försent såklart. Muntliga löften ska man aldrig lita på i arbetslivet!

3 kommentarer:

Linda sa...

Fy vad jobbigt... =/

Jag ska nog göra en till tripp till Hem och Hobby, om du vill följa med? Blir inte än dock. Om du känner att du har råd...

Lina sa...

Det vore jättekul, men då ekonomin är som den är... Och då den bara blir värre (arg på Bokia idag).. Så får jag nog vänta ett bra tag till innan jag kan göra mitt hem mysigt och fint!

Men kanske kan vi ta en tripp när pengar börjar strömma till på kontot igen? :)

Linda sa...

Absolut! Har som sagt just varit där. Så nästa gång blir nog när vi bytt ut möblemanget här hemma. Så innan sommaren iaf hoppas jag på... ;)