torsdag, april 16, 2009

Jobb och utbildning

Livet kan vända fort! Idag fick jag en mycket trevlig överraskning i brevlådan; semesterersättning från Bokia på några tusenlappar! DET hade jag definitivt inte väntat mig.

Under förmiddagen blev jag kontaktad angående ett jobb jag sökt och jag ska dit på intervju nästa vecka. Håll tummarna för mig för isåfall börjar jag jobba om ca 2 veckor. Är dock bara visstidsanställning till sista augusti men.......

Då kanske jag pluggar! Har idag paniksökt till lärarutbildningen i stan som börjar till hösten. Kl. 12 gick ansökningstiden ut och det strulade till sig rejält eftersom jag inte kunde komma in på sajten. Ringde deras kundtjänst strax innan tolv och kom fram 11:52 - då bröts samtalet. Panik, panik! Ringde igen, satt i kö i ca 6 minuter. Fick prata med en person två minuter i tolv och ansökan kom in exakt på minuten 12:00. Sen kunde jag pusta ut.....

1 kommentar:

mamma sa...

Åh vad glada vi blir för din och er skull:). ÄNTLIGEN lite positivt som händer.
Som sagt allt brukar ösa sig i sista "änden"!!!!
Grattis
mammsen o pappsen