lördag, april 25, 2009

Trött idag också..

Men försöker med en snabb uppdatering.

Var som sagt i Jönköping mellan onsdag och torsdag. Mamma hade tagit ledigt bara för att jag kom ner så det blev en låååång vända på stan under torsdagen... Med mig hem hade jag massor med nya kläder! Oh så mycket enklare livet känns när man har nytt i garderoben. Tack, tack mamma & pappa! Åkte också till mormor & morfar och åt potatismos med stekt fläsk, något som är lite "klassiskt"! (När jag var liten var jag så fruktansvärt sur och arg på morfar när han skulle laga potatismos, det tog såå lång tid och jag var jättehungrig. Dessutom brände han fläsket. Gick in och beklagade mig för en sjuk mormor som snällt pallrade sig upp och hjälpte till med maten. Denna historia kommer upp nästan varje gång jag träffar mormor & morfar och självklart ville de bjuda på just detta när jag var nere i stan). Det blev också en storinhandling på Maxi innan det var dags att åka hemåt igen, även där - tack så mycket kära föräldrar!

På torsdagsmorgonen ringde de angående jobbet och ja, jag fick det. :) Så den 4:e maj börjar min utbildning! Bokia ringde dessutom och frågade om jag kunde jobba lite mer. Så jag ska jobba imorgon, på måndag, ev. tisdag och på onsdag! Inte många lediga dagar kvar.

Igår hade vi grillning här hemma! Jag, Martin och Hampus med vovven Vilja grillade ute i parken. Riktigt mysigt! Det blev lite kallt dock så efter en stund drog vi oss in, samtidigt som Hampus syster med en kompis kom förbi. Vi var tvungna att ställa in Singha i sovrummet och stänga dörren då Vilja var helt besatt av henne.. Med katterna gick det ganska så bra, Maja fräste när hon kom för nära men kunde ändå slappna av och sova i hennes närhet. Alli var jättenyfiken och pussades med henne men plötsligt kom hon på att det faktiskt var en HUND och då frästes det, men hon kunde inte släppa blicken från vovven. Smilla var däremot inte förtjust i besöket.. Hon satte sig i ett hörn och när jag lyfte upp henne och lade henne i soffan så låg hon nästan som om hon vore paralyserad. Rörde sig inte ur fläcken under tiden hunden var här! Fixade lite drinkar och rosévin och hade lite musikfrågesport.. Mycket trevlig kväll.

Idag så var det Hittekattsträffen och jag som hade lovat att baka fick gott ställa mig i köket och panikbaka kl 13, träffen var vid kl 15. Två timmar! Och jag skulle baka dumlekakor, äppelkaka med mandelmassa samt en pastasallad. Jag hann, men dumlekakorna hann inte kallna så chokladen var ju inte stel och äppelkakan vart lite misslyckad men den smakade helt ok ändå. Träffen var skitkul och det ska vi göra om!

Men herrejisses vilket sommarväder det varit idag! Har kunnat gå i bara klänning och capribyxor... UNDERBART!

Inga kommentarer: