lördag, april 18, 2009

Tacogratäng

Ikväll blir det tacogratäng till middag. Smarrigt värre! Jag är dock lite små-irriterad över att jag inte hittar receptet som vi hade på min kusins möhippa för ett flertal år sedan.. Den tacogratängen var gudomligt god, då som vegetarisk. Jag vet ju att det kan bli minst lika gott att gå efter ett annat recept men kan inte rå för att det stör mig. :( Martin gick precis iväg till affären för att inhandla ingredienserna, själv ligger jag utmattad i soffan och kräver att få bli uppassad. Jag anser mig förtjäna det. ;-)

Har knappt sovit en blund inatt. Martin kunde inte sova och la sig i soffan vilket resulterade i att jag inte kunde somna. Vaknade stup i kvarten. Och med vetskapen om att man MÅSTE upp och jobba så blir det inte lättare att somna.. Kom som tur var upp ur sängen i tid MEN vad tror ni händer? Jag sträcker ryggen! Visste inte vart jag skulle ta vägen, skulle jag skratta eller gråta? Skrika eller bita ihop? Nä fy, den smärtan är inte att leka med... Senast jag sträckte ryggen så gjorde jag det ordentligt och kunde inte röra mig på en vecka. Jag blev rätt så orolig, jag skulle ju jobba! Jag haltade/krälade runt i lägenheten och jag kände mig faktiskt bättre efter ett litet tag. Promenerade ner till jobbet då jag tänkte att det skulle vara bra att sträcka ut musklerna i ryggen och tacksamt nog hjälpte det!

Men, efter att ha jobbat och stått i kassan utan någon avlastning för ryggen så mår jag som en skruttig gammal skata - Martin sa åt mig att jag går som en gammal kärring och ja, det gör jag också.

Men du Martin, en massage skulle lösa upp en del knutar...

Inga kommentarer: