tisdag, april 07, 2009

Stadstur

Så har jag varit iväg på diverse ärenden. Fram och tillbaka över hela stan! Det är tur att man har bil. :-) Tråkigt nog hade de inte några glödlampor kvar på IKEA, det ska väl bara vara sådana där lågenergilampor numera (vilket jag definitivt inte har råd att köpa just nu) hittade kronljus som egentligen är helt fel men jag tror de funkar ändå. Av någon anledning så har det under den senaste månaden gått sönder glödlampor i varje lampa och då menar jag varje lampa. Vad kan det bero på?? Har aldrig behövt byta glödlampor såhär ofta!

Har varit på expert och hämtat ut korten som jag ska göra en tavla av till mormor & morfar. Efter att ha tittat på dem ett tag så inser jag att det är FEL, jag hade ju beställt med en färgeffekt (sepia?) och det var ju vanliga färger på korten... Fick gå över halva stan igen och kom överens med butiken att jag ska göra om hela proceduren hemma och återkomma så skulle jag få ett subventionerat pris. Subventionerat? Jag borde få dem gratis för det var definitivt inte MITT fel!

Letade efter en bit färgat kartongpapper på Bokia och träffade på en av de jag trivs allra bäst med därinne. Hon visste inget alls om det här med att jag kanske inte skulle få jobba i sommar men hon tyckte att jag inte skulle ge upp för det var visst inte klart än..

Det är riktigt soligt ute och jag är sur på mig själv för jag har slarvat bort mina solglasögon... Och inte bara dem, utan också ena cykelnyckeln. Har två lås, ett inbyggt och ett separat. För smidighetens skull så var det naturligtvis det INBYGGDA låsets nyckel jag slarvat bort vilket betyder att jag inte kan cykla om jag inte förstör låset = cykeln. Jag är så duktig jag..

Inga kommentarer: